نیکولا سارکوزی: دیپلماسی برای ایران پایان یافته است
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 199
بازدید ماه : 190
بازدید کل : 60379
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است: وقت ایران برای حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق دیپلماسی به پایان رسیده است؛ اما دلیل این اظهارات گستاخانه سارکوزی، آن هم در هنگامی که ایران و 1+5، خواهان مذاکره هستند، چیست؟

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که وقت ایران برای حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق دیپلماسی به پایان رسیده است.

به گزارش «تابناک»، وی همچنین گفته است که وی و دیگر رهبران اروپایی، همه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگی که ممکن است خاورمیانه را در هرج و مرج و آشوب وارد کند، انجام داده‌اند.
 

از آنجا که به تازگی ترکیه و فرانسه درباره مسأله کشتار ارمنیان، دچار تنش شده‌اند و همچنین فرانسه برای چندمین بار مخالفت خود برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را اعلام نموده است و مقامات ترک را عصبانی کرده، به ظاهر این کشور نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگو با میانجیگری ترکیه و در خاک این کشور انجام گیرد.

در همین ارتباط، نشریه «داون» پاکستان نیز گزارش داده است، سارکوزی که در جمع سفرای فرانسه در کشورهای دیگر سخن می‌گفت، در عین حال افزود که به نظر وی، جنگ راهکار این مسأله هم نیست.

مقامات آگاه بر این باورند، میانجیگری ترکیه برای آغاز مذاکرات ایران و گروه‌های 1+5  و همچنین تمایل ایران برای انجام گفت‌وگوهای آتی در استانبول، یکی از دلایل اظهارات گستاخانه نیکولا سارکوزی است.

بنابراین، از آنجا که به تازگی ترکیه و فرانسه درباره مسأله کشتار ارمنیان، دچار تنش شده‌اند و همچنین فرانسه برای چندمین بار مخالفت خود برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را اعلام نموده است و مقامات ترک را عصبانی کرده، به ظاهر این کشور نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگو با میانجیگری ترکیه و در خاک این کشور انجام گیرد؛ بنابراین، در آستانه آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5‌، از به پایان رسیدن زمان دیپلماسی برای حل موضوع هسته ای ایران سخن می‌گوید.

حال باید پرسید، آیا بر پایه چنین فرضیه‌ای، تمایل به برگزاری مذاکرات ایران و غرب در ترکیه درست است و آیا مقامات ایرانی با فکر و اندیشه، از تمایل خود برای انجام گفت‌وگوها در ترکیه خبر داده اند؟
 


این در حالی است که آمریکا به تازگی در نامه‌ای به ایران، خواهان انجام تعامل و گفت‌وگو با ایران شده؛ افزون بر این، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از انجام گفت‌وگو با ایران استقبال کرده است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 14:52 ::  نويسنده : Hadi